Webway Support - support@webway.se Twitter: @webwaysupportWebway Support kan nås på följande sätt:

E-postadresser:

  • info@webway.se   –   Allmänna frågor om produkter och tjänster
  • registry@webway.se   –   Om registrering och ändring av domäner och certifikat
  • support@webway.se   –   Allmänna supportfrågor

Om något händer så försöker vi uppdatera vårt twitter-konto @webwaysupport med den senaste informationen.

Vanliga frågor och svar


Har du glömt ditt lösenord för e-post eller webb?

Av säkerhetsskäl sparar vi inte några lösenord. Vi kan inte återskapa ett gammalt heller, utan måste skapa ett nytt lösenord. Be en ansvarig på företaget att kontakta oss för att få nytt lösenord. Vi tar ut en serviceavgift för att ändra lösenord på ditt konto.

Har ett stort mail fastnat i din brevlåda?

Försök först att logga in via webbmail-funktionen och radera brev som är för stora att ta hem över en långsam förbindelse. Om det inte fungerar kan du kontakta oss på info@webway.se eller via telefon 08-594 788 10 för att få hjälp.

Får du många konstiga meddelanden via e-post?

Det är allt vanligare att företag och personer skickar ut e-post som du inte har begärt och inte vill ha. Vi har ett lättare filter för att ta bort e-post från adresser som inte finns på internet, men kan inte ta bort brev från korrekta adressater adresserade till dig eller någon adress i din domän. Det är omöjligt för våra servrar att avgöra vad du vill ha för post. Du kan själv installera olika filter eller använda något program som blockerar oönskad e-post, s.k. SPAM. Vi rekommenderar också starkt att du har ett antivirus-program som uppdateras regelbundet med nya virusdefinitioner. Öppna ALDRIG bilagor från okända avsändare eller bilagor i konstiga brev från kända avsändare.

Ändra DNS-uppgifter för din domän?

  1. Kontrollera befintliga uppgifter för DNS
  2. Skicka e-post till registry@webway.se med ny information
  3. Rutiner för byte av DNS-operatör framgår av .SEs webb

Föra över webb-filer med FTP?

  1. Se till att ditt FTP-program inte använder Passive FTP eller “brandväggsläge”. Av säkerhetsskäl accepterar inte vår server Passive FTP.
  2. Kontrollera uppgifterna om katalog för din sajt på den information du fått från oss.
  3. Om det inte fungerar då ni har egen brandvägg som bara tillåter Passive FTP kan vi ordna med alternativ lösning, som WEBDAV eller Webb upload till din server. WEBDAV stöds av DreamWeaver, Windows och många MacIntosh-programvaror.

Fungerar inte din e-post?

  1. Ta reda på om det handlar om UTGÅENDE eller INKOMMANDE e-post. Om du kan skicka, men inte ta emot post så beror problemet på våra tjänster. Om du kan ta emot, men inte skicka så beror det oftast på din Internet-leverantörs servrar. Ta då kontakt med din bredbands- eller Internetoperatör.
  2. Testa med webbmail om du kan komma åt din post. Fungerar inte det så har vi driftsproblem. Ring då 08-594 788 10 och gör en felanmälan. Fungerar webbmail, så är nog problemet relaterat till din PC eller din Internetoperatör.

 

 Posted by at 10:00